vrijdag 19 juli 2013

The Review: Il Gambero Rosso Westmalle

Il Gambero Rosso


Voor mijn 22e verjaardag gingen we met de gehele familie eten bij Il Gambero Rosso te Westmalle. 
Ik had echt zin in een lekker Italiaans etentje.

Bij de reservering vroeg ik aan de lieve (gebrekkig Frans-sprekende) dame aan de lijn of er iets speciaal werd gedaan voor de jarige. Als antwoord kreeg ik: "We kunnen iets doen met het dessert, een taart voor de verjaardag?" Dat vond ik een goed idee en stemde toe. Toen we een tijdje klaar waren met het hoofdgerecht, tafel reeds afgeruimd, en we er wat lastig bij zaten, heeft mijn grootvader vriendelijk gevraagd aan de garçon van dienst hoe het zat met het nagerecht. Uiteraard, indien de gene die wensten, eventueel de desserten-kaart konden vragen. (Dacht dat alleen de jarige iets ging krijgen) De garçon besprak dit even met de lieve vrouw waarop de vrouw kwam zeggen: "Een taart, voor iedereen!" Super natuurlijk als je zoiets krijgt! (Of dat dacht ik toch..)
Toen ze met de (grote!) taart kwamen, was ik heel aangenaam verrast! Dit alles voor mijn verjaardag? Super! Ze namen de taart terug weg en we kregen allen een normale spie taart. Bij de taart kregen we (ongevraagd) ook een glaasje Prosecco.
Nadien kregen we de rekening met daarop een taart van over de 40!!! euro, en ook de Prosecco moesten we betalen. Een taart waarvan ik dacht dat dit voor mijn verjaardag was, van het huis. Ze hadden me dit echt wel op voorhand mogen zeggen! Ongehoord! 


Bediening:
  • (+) Iedereen was vriendelijk en klantgericht. Zeker de jongen met het staartje in zijn haar. Zeer vriendelijk. Het bedienen van het eten en de wijn werd op een correcte manier uitgevoerd; ligging van servies, rechts bedienen, vrouwen eerst, wijn eerst proeven, fles laten zien,... Jaja dat was in orde.
  • (+) Al het eten kwam samen op hetzelfde moment.
  • (-) Bediening spreekt geen Nederlands, enkel Frans en Italiaans wat duidelijk vraagt om miscommunicaties.


Eten en drinken:
  • (+) Als voorgerecht had ik "Bruschettone al carpaccio". Heerlijk brood met carpaccio, tomaat, look, rucola, parmezaan en een soort kruiden olie. Aanrader!
  • (+) Als hoofdgerecht had ik "Ravioli met kreeft". Was ook super lekker! Portie was perfect, omdat ik ook een voorgerecht op had. Moest ik enkel een hoofdgerecht hebben genomen had het wel te weinig geweest. Ben dan ook een grote eter.
  • (+) De wijn was zeer lekker. We hadden gekozen voor een fruitige, niet straffe wijn. 
  • (-) Had bij het brood wel graag wat boter gewenst of eventueel een Italiaanse olie of iets.


Sfeer:
  • (+) Binnen heerst er een zeer gezellige Italiaanse sfeer. Ik was grote fan van de wijn-muur!
  • (+) Heel mooi gezellig terras
  • (-) Wij zaten binnen aan het raam. Omdat het erg warm was binnen moesten we de raam openen. Maar er kwam enorm veel lawaai binnen van de drukke baan. Was soms wat onaangenaam.
  • (-) Er was geen zon meer op het terras rond 18u wanneer het zonnetje nog erg fel was aan't schijnen.
  • (-) De vrouwen wc was niet(!) proper!


Locatie:
  • (+) Gemakkelijk te vinden
  • (-) Amper parkeervoorzieningen, max 4 wagens.


Prijs/kwaliteit: 
  • (+) Prijs/kwaliteit was qua verhouding wel in orde! 
  • (+) Er is een uitgebreide wijn kaart, voor ieders wat wils!
  • (-) De taart, die voor mijn verjaardag werd geserveerd, stond op de rekening als een taart van meer dan 40 euro!
  • (-) GROOT MINPUNT De prijzen op de website zijn niet dezelfde als op de kaart. Op de website is alles een pak goedkoper.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten